Fandom

Saabpedia

Trollhättan

33strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij
Trollhättan-1950.png

Trollhättan w 1950 roku, widoczna wieża kontroli lotów

Tour of the Saab Factory in Trollhattan, Sweden02:21

Tour of the Saab Factory in Trollhattan, Sweden

Wycieczka po fabryce w Trollhattan

Saab museum Trollhättan.jpg

Muzeum Saaba w Trollhättan

Trollhättan to miasto położone w przemysłowym regionie Västra Götaland w zachodniej Szwecji. Ze względu na położenie na obszarze obfitującym w wodospady, od dziewiętnastego wieku przyciągało zakłady przemysłowe korzystające z energii wodnej (początkowo mechanicznej, później elektrycznej). Pomimo, że Trollhättan szybko stało się jedną z większych miejscowości w regionie, dopiero w 1916 otrzymało prawa miejskie. Obecnie znane jest najbardziej jako siedziba Saab Automobile AB, aczkolwiek w mieście swoje siedziby i zakłady ma, lub w przeszłości miało, wiele innych przedsiębiorstw przemysłowych (między innymi zakłady Volvo Aero AB, znajdujące się tuż obok z fabryki Saaba). Trollhättan liczy obecnie około 45 000 mieszkańców (stan na 2008 rok).

Siedziba i zakłady Saaba w TrollhättanEdytuj

Kiedy producent samolotów Svenska Aeroplan AB podjął decyzję o rozpoczęciu produkcji samochodów, jako uzupełnienie oferty cywilnej po zakończeniu Drugiej Wojny Światowej, ich produkcja została ulokowana w należących do firmy zakładach w Trollhättan. Tam też ulokowano biura projektu, który miał wkrótce stać się dywizją samochodową Saaba. W toku rozwoju firmy i jej przekształceń własnościowych Trollhättan pozostało siedzibą większości departamentów, zarządu firmy i głównym zakładem produkcyjnym. Na miejscu, oprócz biur i fabryki, powstało także Muzeum Saaba, w którym umieszczane są wszystkie istotne dla historii firmy samochody i prototypy, działa także "firmowy" salon samochodowy Saaba, ANA Trollhättan (obecnie oferujący i serwisujący również auta Opla i Chevroleta) oraz centrum rozbiórki i recyklingu samochodów Saab Development Center for Car Recycling (SDCC), obecnie funkcjonujące pod nazwą ANA Begagnade Delar (Używane Części ANA).

W trakcie procesu restrukturyzacji i sprzedaży Saab Automobile AB przez General Motors, ponownie skonsolidowano zarówno biura firmy, jak i produkcję samochodów w Trollhättan.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki