FANDOM

Ten artykuł nie jest kompletny. Potrzebujemy twojej pomocy przy edycji tego artykułu.
Może wiesz co można poprawić albo dopisać w treści, dodać linki, wgrać ilustracje?

Trionic to opracowany przez Saaba elektroniczny system kontroli i zarządzania zasilaniem silnika (wtryskiem paliwa). Trionic steruje jednocześnie czasem zapłonu (momentem podania iskry zapłonowej przez świecę), wtryskiem paliwa (ilością i czasem) oraz kontroluje moc turbodoładowania. W nowszych wersjach steruje także przepustnicą i podawaniem powietrza do silnika.

System Trionic jest używany przez Saaba w silnikach benzynowych od 1993 roku. Pierwszymi jednostkami, w których zastosowano Trionic, były B204 i B234, w których zastosowano system Tronic 5.2 (tylko rok 1993, w modelu Saab 9000) i zmodernizowany Trionic 5.5. Wprowadzona w 1998 roku seria silników B205 i B235 jest wyposażona w znacznie rozbudowany system Trionic 7. Wreszcie silnik LK9 zastosowany w Saabie 9-3 drugiej generacji posiada Trionic 8, najnowszą wersję systemu.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki