Fandom

Saabpedia

Trionic

33strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij

Ten artykuł nie jest kompletny. Potrzebujemy twojej pomocy przy edycji tego artykułu.
Może wiesz co można poprawić albo dopisać w treści, dodać linki, wgrać ilustracje?

Trionic to opracowany przez Saaba elektroniczny system kontroli i zarządzania zasilaniem silnika (wtryskiem paliwa). Trionic steruje jednocześnie czasem zapłonu (momentem podania iskry zapłonowej przez świecę), wtryskiem paliwa (ilością i czasem) oraz kontroluje moc turbodoładowania. W nowszych wersjach steruje także przepustnicą i podawaniem powietrza do silnika.

System Trionic jest używany przez Saaba w silnikach benzynowych od 1993 roku. Pierwszymi jednostkami, w których zastosowano Trionic, były B204 i B234, w których zastosowano system Tronic 5.2 (tylko rok 1993, w modelu Saab 9000) i zmodernizowany Trionic 5.5. Wprowadzona w 1998 roku seria silników B205 i B235 jest wyposażona w znacznie rozbudowany system Trionic 7. Wreszcie silnik LK9 zastosowany w Saabie 9-3 drugiej generacji posiada Trionic 8, najnowszą wersję systemu.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki