Fandom

Saabpedia

Saab 900 NG

33strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij

Saab 900 drugiej generacji, zwany także 900 NG (ang. new generation), zastąpił model 900 Classic jako pierwszy owoc przejęcia Saaba przez koncern General Motors. Skonstruowano go na platformie GM2900, na której bazowały też modele Opel Vectra A oraz Calibra, z zastosowaniem silnika H Saaba. W przeciwieństwie do stosowanego w 900 Classic mocowania wzdłużnego, platforma GM2900 posiada poprzeczne mocowanie silnika, w związku z czym w 900 NG montowano silniki serii B204 / B234, a także 2,5-litrowy silnik V6 (54°) Opla.

Podobnie jak 900 Classic, Saab 9-3 był oferowany z nadwoziami pięciodrzwiowym, trzydrzwiowym (Coupe) i otwartym (Cabrio), nie produkowano już natomiast wersji czterodrzwiowej. Saaby 900 NG powstawały w latach 1993-1998 w fabryce Saaba w Trollhättan oraz w zakładach Valmet w Finlandii (modele Cabrio). Na rok modelowy 1998 Saab 900 NG został poddany znaczącej modernizacji, w wyniku której powstał model oferowany jako Saab 9-3. W ciągu 5 lat produkcji powstało 273 568 Saabów 900 NG.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki