Fandom

Saabpedia

Saab 9-3 (YS3D)

33strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij

Saab 9-3 pierwszej generacji produkowany był w latach 1998-2002 i był w istocie zmodernizowaną wersją modelu Saab 900 NG. Po poprzedniku odziedziczył podwozie oparte na platformie GM2900 oraz nadwozie, które poddano kosmetycznym zmianom, a także silniki serii B204, w trakcie życia modelu stopniowo zastępowane jednostkami serii B205 / B235. Nowością było włączenie do oferty silnika 2.2 turbodiesel pochodzącego od Opla. Podobnie jak Saab 900 NG, model 9-3 pierwszej generacji oferowany był z nadwoziami pięciodrzwiowym, trzydrzwiowym (Coupe) i otwartym (Cabrio). Pierwsze cztery znaki numeru VIN tego modelu to YS3D. Wyprodukowano 326 270 sztuk modeli YS3D, przy czym wersje trzy- i pięciodrzwiowa powstawały w Trollhättan, a kabriolet i wersja specjalna Viggen w zakładach Valmet w Finlandii.

9-3.jpg

Saab 9-3 (1998 - 2002)

Zmiany w stosunku do Saaba 900 NGEdytuj

NadwozieEdytuj

00903071990005-480.jpg

Wnętrze Saab 9-3 (1998 - 2002)

Tablica rejestracyjna między tylnymi światłami (w 900 NG - umieszczona poniżej, pomiędzy światłami dekoracyjna listwa odblaskowa tworząca z nimi optyczną całość).trzecie swiatło stopu przeniesione nad szybe , w saab 900 pod szybą .Zmienione zostały również zderzaki (odświeżone i pomalowane w wiekszym procencie niż w saab 900 .

WnętrzeEdytuj

Przyciski do sterowania radiem w kierownicy standardowe we wszystkich wersjach, kierownica jedynie czteroramienna (w 900 także trójramienna), inny SID (m.in brak zegara analogowego)

Szwedzka Firma dodała również brakujący w saab 900 uchwyt na napoje ,oraz czujnik zmierzchu regulujący siłe podświetlenia deski rozdzielczej .

Więcej z Fandomu

Losowa wiki